Opskriefsels

Wie er voor openstaat ontdekt dat er in Kampen op straat, in de winkels, binnen families en gezinnen en in de verenigingen, eigenlijk overal, nog heel veel kamper gesproken wordt. Dialect is dus nog steeds van deze tijd. Het is levend erfgoed dat de Kamper Taalkringe, een werkgroep binnen onze vereniging, wil voeden door het geven van het Groot Kamper Dictee en in samenwerking met de IJsselacademie de cursus Kamper Taal en Cultuur, als ook door het houden van dialectavonden.

In de bundel ‘Opskriefsels’ zijn door ons lid Ben Riesebos allerlei verhalen en vertelsels in het kamper dialect opgenomen. Verhalen van jeugdherinneringen, gemoedelijke en humoristische bedenksels, ervaringen met kleinkinderen, etc.

aantal pagina’s : 80
prijs (excl. verzendkosten) : € 7,50 voor leden , € 10,00 voor niet-leden