Historisch tijdschrift voor de IJsseldelta, jaargang 45, nummer 4, december 2020

Op 15 december verschijnt weer HT, het Historisch Tijdschrift van HV Jan van Arkel. In de week daarna bezorgd bij alle leden en te koop bij The Read Shop Bos in Kampen en Schutte in IJsselmuiden. Vanzelfsprekend is een exemplaar ook via onderstaand bestelformulier te bestellen.
De inhoud is deze keer:

• Slagveld Kampen, een bijzondere reportage over de gewelddadige jaarwisselingen in Kampen tijdens de jaren zeventig.
  • De dertiende Indiëganger, een pleidooi tot eerherstel voor de IJsselmuidenaar die wel sneuvelde in Indië, maar wiens naam nooit op het Indië-monument terechtkwam.
  • Hoe verging het de kinderen van Kampens ereburger Willem Kolff die zeventig jaar geleden naar Amerika emigreerden? Het HT zocht ze alle vijf op, inmiddels 82 tot 71 jaar oud en haalde herinneringen met ze op.
  • Het lezersverhaal over hoe je in de jaren zestig voor de rechter kon belanden omdat een wit spatbord aan je fiets ontbrak.

prijs : € 5,00 (excl. verzendkosten)

(Omslagfoto: Freddy Schinkel, omslagontwerp: Bureau Garage / Peter Slager)

Kamper Almanak

UITGIFTE KAMPER ALMANAK 2023 VANAF 18 NOVEMBER BIJ THE READSHOP BOS

Klik hier voor meer info.