HT jrg.46 nr.4

Historisch tijdschrift voor de IJsseldelta, jaargang 46, nummer 4, december 2021

In het decembernummer kijkt Kasper Haar naar het oude lokaalspoor Kampen-Hattem dat slechts van 1913 tot 1933 heeft gereden. Waarom kwam dat er eigenlijk, terwijl bijna niemand erop zat te wachten?
De gemeente kondigde onlangs onderzoek aan naar haar rol bij de verkoop van Joodse eigendommen tijdens en na de Tweede Wereldoorlog. Intussen reconstrueert WO2-kenner Laurens Hooisma de strijd om een woning ‘op Zuid’ die werd achtergelaten door het afgevoerde Joodse gezin Goudsmid. Wie kwam er te wonen en hoe ging dat?
Freddy Schinkel beschouwt zijn fotocollectie uit de jaren 1989-1999 en vertelt verhalen bij de beelden, op weg naar zijn boek en expositie over zijn veertigjarig jubileum als nieuwsfotograaf in 2022.
De Kamper Taalkringe brengt de Kamper geschiedenis dichterbij met een serie in dialect geschreven limericks van Jan Westerink, alias Bert Oosting. En we nemen afscheid van Johann van den Noort en André Piederiet, trouwe leden die onze vereniging vlak na elkaar ontvielen.

Deze nieuwste uitgave is te bestellen middels onderstaand formulier. De prijs is 5,00 euro, exclusief verzendkosten.

Kamper Almanak

UITGIFTE KAMPER ALMANAK 2023 VANAF 18 NOVEMBER BIJ THE READSHOP BOS

Klik hier voor meer info.