Kampen, mei 1940

Op 10 mei 2017 is onze publicatie “Kampen, mei 1940. De mobilisatieperiode en de eerste oorlogsdagen in Kampen” verschenen. In een 6-tal hoofdstukken gaat de schrijver, ons lid Koen Alderliesten, uitgebreid op de mobilisatieperiode, de opbouw van de IJssellinie en de meidagen 1940.

Hoofdstuk 1 : Het begin (1935 – 1938). Hoofdstuk 2 : De opbouw van de IJssellinie. Hoofdstuk 3 : Algehele mobilisatie. Hoofdstuk 4 : Vrijdag 10 mei 1940, de oorlog begint. Hoofdstuk 5 : Het verloop van de meidagen in Kampen. Hoofdstuk 6 : Het verloop van de meidagen voor de betrokken militairen.

Door RTV IJsselmond is mede ter ondersteuning van deze publicatie een aardig programma gemaakt. Deze is te zien via herinneringen mobilisatie .

Deze publicatie van ca. 168 pagina’s is voorzien van uitgebreide bijlagen en bijzonder fotomateriaal. Het boek is met onderstaand formulier bij ons te bestellen. De prijs bedraagt 14,95 voor niet-leden en 12,50 voor leden van de historische vereniging, exclusief eventuele verzendkosten. Bij de lokale boekhandel Readshop Kampen (voorheen boekhandel Bos) en Readshop IJsselmuiden (voorheen boekhandel Schutte) is het boek ook te koop voor 14,95.

Downloaden (PDF, 274KB)