Beeldmateriaal

Onze verzameling afbeeldingen kunt u vinden door hier te klikken.

Binnen de vereniging is op dit moment nog geen werkgroep actief die zich bezighoudt met (oud) beeldmateriaal zoals ansichtkaarten, foto’s en films. We ontvangen regelmatig originele oude foto’s, die we soms mogen houden. Als de eigenaar de foto weer terug wil hebben, maken we daarvan een goede scan. We zijn van mening dat dit prachtige materiaal niet ‘stoffig’ mag blijven liggen, maar dat een ieder hiervan kennis moet kunnen nemen.

Daarom zijn we dan ook op zoek naar leden, of belangstellenden die willen deelnemen in deze werkgroep. Een van de eerste activiteiten zal zijn het ordenen en registeren van het ontvangen fotomateriaal. Vervolgens zal het werk bestaan uit het zo volledig mogelijk beschrijven van het beeldmateriaal. Aanvullend archiefonderzoek, interviews en het zoeken naar locaties zal hierbij in veel gevallen nodig zijn.

We ontvangen ook foto’s, waarvan we (nog) niet weten wat of waar het precies is.  Deze staan op onze site onder de noemer ‘zoekplaatjes’. We vragen u, als bezoeker van deze website, uw hulp om te achterhalen wie of wat op de afbeelding is te zien. Herkent u personen of gebouwen of andere zaken, laat het ons weten. Ook als u opmerkingen of vragen hebt over andere afbeeldingen, die op onze website staan, kunt u altijd contact met ons opnemen.

Als u oud beeldmateriaal voor ons hebt (bijvoorbeeld doordat de zolder wordt opgeruimd) dan willen we graag met u in contact komen. vasb@uiwnainanexry.ay.

Onze verzameling afbeeldingen kunt u vinden door hier te klikken.