Excursie/busreis ‘De ziel van Schokland’ – Zuiderzeemuseum

Activiteit | 2 november 2024

2 NOVEMBER: EXCURSIE NAAR EXPOSITIE SCHOKKER NAZATEN IN ZUIDERZEEMUSEUM

LAATSTE JUBILEUMACTIVITEIT:  AANMELDING SLUIT BIJNA!

Ons verenigingsseizoen 2023/24 stond in het teken van ons jubileum: 50 jaar Museumvrienden/Historische Vereniging.

Na een geslaagd symposium eind september met onder meer Maarten van Rossem als spreker, wordt het jubileum afgesloten met een excursie naar de expositie over Schokland en Schokker nazaten in het Zuiderzeemuseum. In De Brug van dinsdag 1 oktober jl. werd aandacht besteed aan deze tentoonstelling.

Op zaterdag 2 november a.s. vertrekt er een bus (met 62 zitplaatsen) om 8.30 uur vanaf het Berghuisplein ten behoeve van leden van onze vereniging, voor een dagprogramma naar het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen. We bezoeken daar de expositie ‘De ziel van Schokland (11 oktober 2024 – 30 maart 2025) over het verdwenen eiland, de bewoners en de gevolgen van hun migratie naar Kampen en elders. De tentoonstelling is opgezet naar aanleiding van het boek Het eiland van Anna van Eva Vriend, die eerder dit jaar daarover ook een lezing verzorgde voor onze vereniging. Natuurlijk is ook het Schokker huisje met daarin de attributen van Anna is te bezichtigen, en er is gelegenheid de rest van het museum te bekijken.

De deelnamekosten voor deze excursie zijn 40 euro per persoon; dit is exclusief intree maar inclusief: busreis, ontvangst met koffie/thee en iets lekkers en de lunch . Drankjes en borrel zijn op eigen kosten.

Bent je in het bezit van een Museumjaarkaart, Vriendenloterij VIP-kaart of andere kortingskaart voor de toegang tot het Museum dan hebt u gratis toegang. Hebt je niet een dergelijke kaart dan bedraagt de entree 16 euro, bovenop de deelnameprijs.

Opgave voor deze dagexcursie kan per email via info@hvjanvanarkel.nl  t/m zaterdag 12 oktober.
Laat daarbij svp even weten of je bezit bent van een Museumjaarkaart, Vriendenloterij VIP-kaart of andere kortingskaart voor de toegang tot het Museum, wij dienen dit tijdig te melden aan het museum.

We stellen momenteel de lijst met deelnemers samen en versturen zsm de bevestigingen.