Lezingavond: ‘Wij en het Water’; watersnood in Nederland en Kampen door de eeuwen heen – prof. dr. Lotte Jensen

Activiteit | 9 januari 2024

‘Wij en het Water’; watersnood in Nederland en Kampen door de eeuwen heen – prof. dr. Lotte Jensen, Radboud Universiteit Nijmegen.

Eeuwenlang hebben de Nederlanders strijd tegen het water gevoerd. Vele malen wisten we de waterwolf te temmen, maar minstens zo vaak kregen we te maken met verwoestende overstromingen. Van de Sint Elisabethsvloed (1421) tot de Watersnoodramp (1953). En hoe zat het in Kampen? Neerlandica en filosoof Lotte Jensen (1972) scheef er een boek over dat nieuw licht werpt op de Nederlandse omgang met het water.

Dinsdag 9 januari in de Johan van Mulkenzaal in de Stadskazerne. (20.00 uur, zaal open: 19.30 uur)

Entree is voor leden van HV Jan van Arkel gratis, niet-leden 2 euro vrijwillige bijdrage.