Lezing “Op de schouders van Avercamp”

Activiteit | 10 januari 2023

Lezing door  Wouter Berns met als onderwerp “Op de schouders van Avercamp, over geschiedenis en de (Kamper) kunstschilders van vroeger naar nu”
Wat leren de schilders van vroeger ons over geschiedenis? Wat vertellen ons bijvoorbeeld Hendrick en Barend Avercamp en hoe loopt het pad van de geschiedenis vanuit hun schilderijen naar de (Kamper) kunstschilders van nu? En welke rol speelt de geschiedenis in het algemeen en die van onze stad in het bijzonder als thema in hun werk?
De Kamper kunstschilder Wouter Berns (Zevenaar, 1970) kent de waarde van een goed verhaal. Zo bewoont hij het geboortehuis van de beroemde zestiende-eeuwse cartograaf Jacob van Deventer aan de Oudestraat en vestigde er met zijn Marieken de galerie Tripmaker, een naam gebaseerd op die van de bierbrouwer die er ooit woonde. Wouter neemt ons mee op een bijzondere reis door geschiedenis, Kampen en de schilderkunst.

De lezing vindt plaats op dinsdag 10 januari 2023 in de Johan van Mulkenzaal in de Stadskazerne, Oudestraat 216 te Kampen. De aanvang is 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur). Leden van de historische vereniging en de bibliotheek hebben gratis toegang. Van niet-leden vragen we een bijdrage van 2,00 euro. Consumpties zijn voor eigen rekening.

Wouter Berns