Lezing “Leven, werk en nalatenschap van Frans Walkate”

Activiteit | 12 april 2022

GERAART WESTERINK OVER LEVEN, WERK EN NALATENSCHAP VAN FRANS WALKATE
Cultuurhistorisch publicist Geraart Westerink staat op 12 april uitgebreid stil bij Frans Walkate, grondlegger van het Frans Walkate Archief, het huidige SNS Historisch Centrum en de Kamper Almanak. Als biograaf en medewerker van het centrum vertelt hij over zijn in september 2021 verschenen boek Bankier in maatschappelijk nut, leven en nalatenschap van Frans Walkate (1866-1943). De Volksbank besloot zich onlangs terug te trekken uit het SNS Historisch Centrum. Hiermee is de toekomst van het centrum, de nalatenschap van Walkate die uniek is in Nederland, onzeker geworden.

De lezing vindt plaats op dinsdag 12 april 2022 in de Johan van Mulkenzaal in de Stadskazerne, Oudestraat 216 te Kampen. De aanvang is 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur). Leden van de historische vereniging en de bibliotheek hebben gratis toegang. Van niet-leden vragen we een bijdrage van 2,00 euro. Consumpties zijn voor eigen rekening.