Lezing ‘Een Nieuwe Tijd, Zeeland na de ramp’

Activiteit | 14 februari 2023

Na de succesvolle lezing van Wouter Berns vorige week bij HV Jan van Arkel, kijken we alvast vooruit naar de volgende historische lezing, op dinsdag 14 februari in De Stadskazerne.

Zeventig jaar geleden vond de Watersnoodramp plaats in Zeeland en Zuid-Holland. Ook Kampen zamelde destijds geld en goederen in voor de slachtoffers. Schipper/schrijver Corine Nijenhuis voer met haar voormalige Zeeuwse klipper Alfons Marie door de Zeeuwse wateren om zeventig jaar later herinneringen van mensen aan de ramp te beschrijven en hoe die herinneringen hun levens sindsdien beïnvloed hebben.

Het boek dat ze schreef, getiteld ‘Een Nieuwe Tijd, Zeeland na de ramp’ (Alfabet Uitgevers) is 19 januari jl. gepresenteerd in het watersnoodmuseum in Ouwerkerk.

Op 14 februari is Corine Nijenhuis te gast bij ons in De Stadskazerne om te vertellen over haar boek en haar ervaringen.
De lezing vindt plaats in de Johan van Mulkenzaal in de Stadskazerne, Oudestraat 216 te Kampen. De aanvang is 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur). Leden van de historische vereniging en de bibliotheek hebben gratis toegang. Van niet-leden vragen we een bijdrage van 2,00 euro. Consumpties zijn voor eigen rekening.