Voorouderspreekuur en inloop studiezaal

Activiteit | 5 maart 2022

Wilt u meer weten over uw familie en uw stamboom? Of loopt u vast in uw genealogisch onderzoek? Weet u niet hoe of waar u gegevens kunt vinden? We helpen u graag (op weg) bij het onderzoek naar uw (familie)- geschiedenis.

Iedere eerste zaterdag van de maand zijn er vrijwilligers van de Historische vereniging voor de ijsseldelta ‘Jan van Arkel’ en van de Genealogische Vereniging in het informatiecentrum van het Stadsarchief Kampen. Om u te helpen bij het onderzoek naar uw familiegeschiedenis. U kunt gebruik maken van de faciliteiten van het Stadsarchief. We zijn er vanaf 10.00 uur tot ca. 13.00 uur.

Krijg bijvoorbeeld uitleg over de eerste bronnen die u bij stamboomonderzoek tegenkomt, zoals bevolkingsregisters, burgerlijke stand en kerkelijke doop- trouw- en begraafboeken. En we leggen graag uit hoe u kunt zoeken naar gegevens op internet en in de verschillende archieven.

De omslagfoto van dit evenement komt uit het fotoalbum van de fam. Berk.Johannes Berk met zijn gezin, v.l.n.r. Catharina Frederika Hillegonda Berk (geb. 1890), Aleida Martens (1856-1923) Johannes Berk (1854-1929) , Eelke Jacobus Hendrik Berk (1892-1918).

.

Kamper Almanak

UITGIFTE KAMPER ALMANAK 2023 VANAF 18 NOVEMBER BIJ THE READSHOP BOS

Klik hier voor meer info.