Lezing “Indonesië en de onafhankelijksstrijd”

Activiteit | 14 januari 2020
Gerrit de Munnik vertelt deze avond over Indonesië in de jaren van hun vrijheidsstrijd. Uiteraard in samenhang met de Kamper situatie. Hij is vele malen in Indonesië geweest om daar Indonesiërs te interviewen over de ‘oorlog’. Maar heeft Gerrit veel gesprekken gehad in Kampen met de veteranen die uitgezonden werden naar Indië, als ook de repatrianten, die als kind in de kampen zaten.
Gerrit de Munnik is geboren en getogen Kampenaar. Altijd werkzaam geweest in het onderwijs, onder andere als docent Engels en Geschiedenis.
De lezing vindt plaats in de Johan van Mulkenzaal in de Stadskazerne, Oudestraat 216 te Kampen. De aanvang is 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur). Leden van de historische vereniging en de bibliotheek hebben gratis toegang. Van niet-leden vragen we een bijdrage van 2,00 euro. Consumpties zijn voor eigen rekening.

Kamper Almanak

UITGIFTE KAMPER ALMANAK 2023 VANAF 18 NOVEMBER BIJ THE READSHOP BOS

Klik hier voor meer info.